FANDOM

U1jl4d

Układ okresowy pierwiastków przestrzennych i pozaprzestrzennych

Układ okresowy pierwiastków przestrzennych i pozaprzestrzennych - to układ pierwiasków informujący nas o stopniu reagowania ze sobą danych pierwiastków.

Części układuEdit

Układ dzieli się na grupy. Są to duże trójkąty zawierające w sobie pierwiastki. Grupa informuje nas, że wszystkie zawarte w niej pierwiastki reagują ze sobą w mniejszym lub większym stopniu. Pierwiastki przestrzenne znajdują się w dwóch grupach (1 i 2), co oznacza, że wszystkie reagują ze sobą (z pierwiastkami przestrzennymi nie reaguje tylko Osman, który jest gazem szlachetnym). Grupa pierwiastków pozaprzestrzennych informuje nas, że Ps, Up i dwa X reagują ze sobą. Ostatnimi dwiema grupami są grupy Osmanu i Zytu (reagują z nimi dwa takie same pierwiastki Ignotum).

Układ pierwiastkówEdit

Pierwiastki w układzie zostały ułożone w nieprzypadkowy sposób, nadano im również nieprzypadkowy kolor. 

Pierwiastki stykające się brzegami reagują ze sobą najsilniej. To samo oznacza podobieństwo barw. Wiadomo więc, że Bu reaguje najmocniej z Ns i Nm (podobieństwo barw i stykanie się brzegów). Wiadomo też, że Nm reaguje mocno z M (podobieństwo barw i brzegi). Ns reaguje z M w tym samym stopniu co Nm (podobieństwo barw).

Z układu wynika, że Z nie reaguje z Om (mimo podobieństwa barw), gdyż te dwa pierwiastki są w oddzielnych grupach.

Opis układuEdit

Pierwiastki przestrzenne reagują ze sobą – najsilniej Bu z Ns i Nm, Nm reaguje z M, a to będzie reagować jeszcze z dwoma pierwiastkami.

Pierwiastki pozaprzestrzenne reagują następująco – najsilniej Ps z Up, które to będzie reagować jeszcze z dwoma pierwiastkami. Z reaguje z dwoma pierwiastkami nieodkrytymi, tymi samymi, z którymi reaguje Om (pierwiastek przestrzenny), ale Z i Om nie reagują ze sobą.